Marka Kociewie to projekt zainaugurowany 17 grudnia 2024 r. podczas konferencji "Kociewie 3.0. marka turystyczna Regionu – tworzymy ją razem!".
Marka Kociewie ma na celu uhonorowanie podmiotów, które już wyróżniają się swoją przynależnością do Małej Ojczyzny, bądź chcą być częścią marki.
- Marka Kociewie to początek realizacji nowej strategii rozwoju i komercjalizacji atrakcji regionu. Zakładamy, że będzie ona również symbolem jakości usługi towarów oferowanych turystom oraz mieszkańcom – mówi Piotr Kończewski, dyrektor biura Lokalnej Organizacji Turystycznej Kociewie.
Pierwszym miejscem, które odwiedziła ekipa LOT Kociewie wspierana przez Radio Tczew i Telewizję Tetka było Ciafrotowo w Średniej Hucie w gminie Warlubie.
Ciafotowo to miejsce z kociewskich duchem i sznytem, gdzie właściciele – Magda i Marcin, razem ze swoją "Bandą Kota Ciafrota" opowiadają o regionie.
Ciafrotać to po kociewsku "mówić, gadać", a to lubią tu najbardziej. Można tu wyruszyć na przygodę, dzięki przygotowanej grze terenowej, wziąć udział w warsztatach nawiązujących do kultury regionu lub po prostu spotkać się i pobyć ze znajomymi.
Kolejne wyróżnienia powędrowały do właścicielki serowarni w Cieciorkach (gm. Kaliska), Marty Leczkowskiej z Grodziska Owidz oraz Kasi Franusiak i Agnieszki Ciecholińskiej, pomysłodawczyń i koordynatorek Dobrego Targu.
Komentarze (0)