Connect with us

Czego szukasz?

Wiadomości

Czytelnicy: Dlaczego tak trudno zarejestrować się na USG w świeckiej przychodni?

Rejestracja na badanie USG w Miejsko-Gminnej Przychodni w Świeciu prowadzona jest raz w miesiącu, w dodatku tylko przez trzy godziny. Nasi Czytelnicy uważają, że to o wiele za rzadko.

Udostępnij
kolejka-przychodsnia

Oprócz zbyt rzadkich, zdaniem naszych Czytelników, terminów rejstracji na badanie USG, irytuje ich również to, że numer, pod którym przyjmowane są zapisy, jak twierdzą, często bywa wyłączany.

Z pretensjami nie zgadza się szefowa placówki.

- Wszyscy, którzy pojawili się w kolejce zostali zapisani na badanie. Nikt nie został odesłany z kwitkiem - podkreśla Beata Sternal-Wolańczyk, dyrektor Miejsko-Gminnej Przychodni w Świeciu.

Zdaniem naszych Czytelników, ten scenariusz powtarza się niemal w każdą pierwszą środę miesiąca. To jedyny dzień, gdy w Miejsko-Gminnej Przychodni w Świeciu odbywa się rejestracja na badanie USG. Jedni ustawiają się w długiej kolejce, inni liczą na to, że uda im się załatwić sprawę telefonicznie.

Aby w tym dniu nie dezorganizować pracy rejestracji dla dorosłych, pacjenci zapisywani są przez rejestrację dla dzieci, gdzie zwykle ruch jest nieco mniejszy.

Tak też działo się w ubiegłą środę. Problem w tym, że kolejka była wyjątkowo długa i niektórym puszczały nerwy.

- Najbardziej irytujące było chyba to, że numer telefonu, pod którym również można było się zarejestrować na USG, był wyłączony - przekonuje Czytelniczka.

Sporo osób stojących w kolejce dzwoniło pod 789 284 607 licząc na to, że uda im się uniknąć stania.

- Nic z tego. Niektórzy próbowali interweniować u dyrektora przychodni, ale nic to nie dało. Sporo osób zrezygnowało, bo uznali, że pewnie nie uda im się dostać na to badanie - dodaje Czytelniczka.

Jak wygląda opisywana przez Czytelniczkę sytuacja z drugiej strony?

- Nie jest prawdą, że telefon był wyłączony w godzinach prowadzenia rejestracji - zapewnia dyrektor Beata Sternal-Wolańczyk. - Jeżeli ktoś dzwonił przed rozpoczęciem rejestracji, to faktycznie mógł usłyszeć dźwięk włączającej się skrzynki pocztowej. Jednak od godz. 11.00 rejestracja była już realizowana normalnie - zapewnia.

Jak tłumaczy dyrektorka, zgodnie z obowiązującymi przepisami, pacjenci rejestrowani są naprzemiennie: jeden z kolejki, jeden dzwoniący, aby wszystkim dać takie same szanse na badanie.

W tym momencie rodzi się zasadnicze pytanie. Skoro jest tak duże zainteresowanie USG, to dlaczego tak bardzo "wydzielana" jest rejestracja?

- Brakuje nam lekarzy posiadających odpowiednie certyfikaty uprawniające do przeprowadzenia takiego badania - wyjaśnia Beata Sternal-Wolańczyk. - Mimo tych trudności, na które nie mamy większego wpływu, na badanie zostali zapisani wszyscy pacjenci, którzy w minioną środę pojawili się w przychodni.

Szefowa Miejsko-Gminnej Przychodni w Świeciu zwraca uwagę na jeszcze jeden istotny aspekt, a mianowicie na to, że pacjenci nagminnie zapominają o odwoływaniu wizyt, na których z różnych powodów nie mogą się pojawić. Blokują w ten sposób innym możliwość z ich skorzystania.

- Dotyczy to niemal każdego dnia, gdy wykonywane są badania tego typu - zaznacza Sternal-Wolańczyk. - Gdyby ludzie o tym pamiętali, moglibyśmy przesuwać osoby z dalszymi terminami, co z kolei skróciłoby kolejkę.

a.bartniak@extraswiecie.pl

Udostępnij

Komentarze (20)

  1. Stefan

    8 września 2022 15:50

    Bo pierwszeństwo mają z

    Bo pierwszeństwo mają z rodziny i znajomi 

    • UN

      8 września 2022 18:06

      Stefan, ja jestem z rodziny i

      Stefan, ja jestem z rodziny i muszę czekać. Jesteś pajac

  2. Maria

    8 września 2022 15:56

    A ja myślę że czas zakończyć

    A ja myślę że czas zakończyć te układy w tej przychodni. Siedzi człowiek w poczekalni do lekarza, stomatologa a tam pracownicy rejestracji w czasie pracy idą na leczenie zębów. Pani dyrektor czas przyjrzeć się tym układom. 

    • A

      8 września 2022 17:09

      Panie dentystki nawet swoje

      Panie dentystki nawet swoje dzieci wpisują w kolejkę

  3. Pacjent

    8 września 2022 16:20

    Hahahah,  śmiech na sali! 

    Hahahah,  śmiech na sali!  Pani dyrektor zwyczajnie kłamie!  Skrzynka pocztowa włączała się też w godz. 11-13!!! Kłamstwem też jest,  że wszyscy zostali zarejestrowani!  Osoby,  którym łaskawie udało się dodzwonić po godz. 13, bo dopiero wtedy został włączony tel., zostali odprawieni z kwitkiem!!! Usłyszeli,  że miejsc już nie ma!  Pani Dyrektor –  nie ładnie tak kłamać!!!  

    • Układy

      8 września 2022 16:23

      Jaka przychodnia taki

      Jaka przychodnia taki dyrektor ,trzeba po znajomosviyz tego co wiem

  4. myczek

    8 września 2022 17:48

    ciekawe czy w firmach w

    ciekawe czy w firmach w których  pracujecie drodze narzekacze nie macie żadnych przywilejów, układów i czy ogólnie jest tak kolorowo i fachowo i ą ę

  5. Gryf

    8 września 2022 18:09

    Jak się nie podoba to trzeba

    Jak się nie podoba to trzeba zrobić porządek tj. wyjąć z prywatną tak i przejść do miasta.

  6. Anna

    8 września 2022 19:30

    Łatwiej i szybciej umówi się

    Łatwiej i szybciej umówi się na audiencję u papieża, niż dodzwoni do zielonej przychodni, a potem wszyscy się śmieją z koczujących od 5 rano emerytów – jak się swego nie wystoi, to o dodzwonieniu się można zapomnieć 

  7. M

    8 września 2022 21:45

    Ja zadzwoniłam równo o 11.02

    Ja zadzwoniłam równo o 11.02 i udało mi się zarejestrować bez żadnego problemu ma usg

    • Anka

      9 września 2022 07:39

      O,  czyżby sama Pani Dyrektor

      O,  czyżby sama Pani Dyrektor tutaj się wypowiadała i nadal tutaj kłamała?  W te bajki nikt nie uwierzy!  Ja sam dzwoniłem non stop od godz. 11do 13 i telefon był wyłączony –  numer był prawidłowy.  Ludzie wprost z kolejki dzwonili i też narzekali,  że włącza się poczta.  Tak więc w te kłamstwa nikt nie uwierzy.  Po co te kłamstwa!  Kłamstwem też są słowa dyrektorki,  że wszyscy zostali zarejestrowani –  nie,  nie wszyscy!  Część osób usłyszało,  że nie ma już wolnych miejsc!  A dyrektorka mija się z prawdą! 

  8. Dron

    8 września 2022 21:46

    Bo to jest tzw zielona

    Bo to jest tzw zielona poradnia a tam jest wszystko dziwne i na wariackich papierach czyli państwo w państwie

  9. Anonim

    8 września 2022 21:52

    Trzy miesiące próbuję się

    Trzy miesiące próbuję się zarejestrować. Telefon wyłączony. Na miejscu jak pytam, to zawsze nie ma wolnych miejsc. Wszystko już zajęte. 

    Z jednym pani Dyrektor ma rację. Jak nie możecie przyjść na umówioną wizytę, to odwołajcie. Inny skorzysta. 

  10. Jedna z pacjentek

    8 września 2022 21:57

    Ta czytelniczka chyba trochę

    Ta czytelniczka chyba trochę cygani. Ja dodzwoniłam się za piątym razem a więc nie tak źle. Może wybierała zły numer??? Uważam że nasza przychodnia jest najlepsza w powiecie i nie ma co narzekać, ale niektórzy to urodzone roszczeniowe marudy

    • ??

      9 września 2022 07:01

      „NASZA” ? To ty tam pracujesz

      „NASZA” ? To ty tam pracujesz?

      Poza tym jest wiele lepiej zorganizowanych przychodni, gdzie nie siedzi się „z numerkiem” tylko przychodzi na godzinę , a pani w rejestracji pilnuje, żeby nikt nie wciskał się w kolejkę na siłę. W „zielonej” to niestety nieosiągalne, numerków nikt nie honoruje, kolejki jak stąd do Krakowa, lekarz powinien być w gabinecie np do 15 a wychodzi o 13. Komedia

      • Marta

        9 września 2022 21:55

        A jak sobie pan/pani wyobraża

        A jak sobie pan/pani wyobraża pracę w tak dużej poradni żeby pod każdymi drzwiami była rejestratorka i kierowała ruchem? Pacjent ma wyznaczona godzinę i przypisany do tej godziny numerek. A to, że każdy sobie chodzi jak chce bo może mi się uda wejść szybciej to już inna bajka.

  11. Agata

    8 września 2022 23:42

    Nie można dostać się do

    Nie można dostać się do stomatologa,  nie można do dermatologa a usg rejestracja raz w miesiącu? To jakiś żart? A gdyby tak rejestrować na termin od razu po uzyskaniu skierowania? Czy to takie trudne ? I tak zapisują na termin więc nie rozumiem dlaczego raz w miesiącu.  Coraz gorzej w tej przychodni . 

    • Marta

      9 września 2022 22:01

      W Świeciu jest jeszcze

      W Świeciu jest jeszcze gabinet lekarza rodzinnego, poz nowy szpital, wamap. Można tam się zapisać i może wtedy bez problemu dostanie pani skierowanie do specjalisty i umówi się bez czekania na badania w placówce z którą dana przychodnia ma podpisana umowę. Kolejki są wszędzie. Nawet chcąc zrobić badanie USG prywatnie nie ma się tego od ręki tylko czeka się tak jak w moim przypadku 3 miesiące. 

  12. Pacjent

    9 września 2022 11:18

    Dyrektorka tej przychodni nie

    Dyrektorka tej przychodni nie powinna pełnić tej funkcji i to od dawna. Dowodem są jej głupie decyzję, nie przyjazne pacjentom.

  13. Problem

    10 września 2022 09:24

    Macie problem to się

    Macie problem to się przepiszcie do innej przychodni. Banda frustratow i narzekaczy. Po pierwsze to sami zacznijcie dbać o swoje zdrowie a nie potem narzekać ze służba zdrowia jest taka a nie inna. Ciężko 2 razy dziennie umyć zęby a potem najlepiej narzekać na dentystów. Hipokryci

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Niestety, tragiczny finał miały poszukiwania młodego mężczyzny, który w niedzielę wieczorem wybrał się z kolegą nad Jezioro Żurskie, aby popływać.

Wiadomości

Świecie zajęło pierwszą pozycję wśród najzamożniejszych miast powiatowych w województwie kujawsko-pomorskim i wysoką lokatę w skali całego kraju.

Wiadomości

W sobotę po raz trzynasty odbył się Kociewski Rajd Enduro. Wystartowało w nim 136 uczestników z całej Polski, w tym również zawodnicy z powiatu...

Wiadomości

W środę po południu w Głogówku Królewskim zderzyły się samochód osobowy i dostawczy.

Reklama