Oprócz zbyt rzadkich, zdaniem naszych Czytelników, terminów rejstracji na badanie USG, irytuje ich również to, że numer, pod którym przyjmowane są zapisy, jak twierdzą, często bywa wyłączany.
Z pretensjami nie zgadza się szefowa placówki.
- Wszyscy, którzy pojawili się w kolejce zostali zapisani na badanie. Nikt nie został odesłany z kwitkiem - podkreśla Beata Sternal-Wolańczyk, dyrektor Miejsko-Gminnej Przychodni w Świeciu.
Zdaniem naszych Czytelników, ten scenariusz powtarza się niemal w każdą pierwszą środę miesiąca. To jedyny dzień, gdy w Miejsko-Gminnej Przychodni w Świeciu odbywa się rejestracja na badanie USG. Jedni ustawiają się w długiej kolejce, inni liczą na to, że uda im się załatwić sprawę telefonicznie.
Aby w tym dniu nie dezorganizować pracy rejestracji dla dorosłych, pacjenci zapisywani są przez rejestrację dla dzieci, gdzie zwykle ruch jest nieco mniejszy.
Tak też działo się w ubiegłą środę. Problem w tym, że kolejka była wyjątkowo długa i niektórym puszczały nerwy.
- Najbardziej irytujące było chyba to, że numer telefonu, pod którym również można było się zarejestrować na USG, był wyłączony - przekonuje Czytelniczka.
Sporo osób stojących w kolejce dzwoniło pod 789 284 607 licząc na to, że uda im się uniknąć stania.
- Nic z tego. Niektórzy próbowali interweniować u dyrektora przychodni, ale nic to nie dało. Sporo osób zrezygnowało, bo uznali, że pewnie nie uda im się dostać na to badanie - dodaje Czytelniczka.
Jak wygląda opisywana przez Czytelniczkę sytuacja z drugiej strony?
- Nie jest prawdą, że telefon był wyłączony w godzinach prowadzenia rejestracji - zapewnia dyrektor Beata Sternal-Wolańczyk. - Jeżeli ktoś dzwonił przed rozpoczęciem rejestracji, to faktycznie mógł usłyszeć dźwięk włączającej się skrzynki pocztowej. Jednak od godz. 11.00 rejestracja była już realizowana normalnie - zapewnia.
Jak tłumaczy dyrektorka, zgodnie z obowiązującymi przepisami, pacjenci rejestrowani są naprzemiennie: jeden z kolejki, jeden dzwoniący, aby wszystkim dać takie same szanse na badanie.
W tym momencie rodzi się zasadnicze pytanie. Skoro jest tak duże zainteresowanie USG, to dlaczego tak bardzo "wydzielana" jest rejestracja?
- Brakuje nam lekarzy posiadających odpowiednie certyfikaty uprawniające do przeprowadzenia takiego badania - wyjaśnia Beata Sternal-Wolańczyk. - Mimo tych trudności, na które nie mamy większego wpływu, na badanie zostali zapisani wszyscy pacjenci, którzy w minioną środę pojawili się w przychodni.
Szefowa Miejsko-Gminnej Przychodni w Świeciu zwraca uwagę na jeszcze jeden istotny aspekt, a mianowicie na to, że pacjenci nagminnie zapominają o odwoływaniu wizyt, na których z różnych powodów nie mogą się pojawić. Blokują w ten sposób innym możliwość z ich skorzystania.
- Dotyczy to niemal każdego dnia, gdy wykonywane są badania tego typu - zaznacza Sternal-Wolańczyk. - Gdyby ludzie o tym pamiętali, moglibyśmy przesuwać osoby z dalszymi terminami, co z kolei skróciłoby kolejkę.
a.bartniak@extraswiecie.pl
Stefan
8 września 2022 15:50
Bo pierwszeństwo mają z
Bo pierwszeństwo mają z rodziny i znajomi
UN
8 września 2022 18:06
Stefan, ja jestem z rodziny i
Stefan, ja jestem z rodziny i muszę czekać. Jesteś pajac
Maria
8 września 2022 15:56
A ja myślę że czas zakończyć
A ja myślę że czas zakończyć te układy w tej przychodni. Siedzi człowiek w poczekalni do lekarza, stomatologa a tam pracownicy rejestracji w czasie pracy idą na leczenie zębów. Pani dyrektor czas przyjrzeć się tym układom.
A
8 września 2022 17:09
Panie dentystki nawet swoje
Panie dentystki nawet swoje dzieci wpisują w kolejkę
Pacjent
8 września 2022 16:20
Hahahah, śmiech na sali!
Hahahah, śmiech na sali! Pani dyrektor zwyczajnie kłamie! Skrzynka pocztowa włączała się też w godz. 11-13!!! Kłamstwem też jest, że wszyscy zostali zarejestrowani! Osoby, którym łaskawie udało się dodzwonić po godz. 13, bo dopiero wtedy został włączony tel., zostali odprawieni z kwitkiem!!! Usłyszeli, że miejsc już nie ma! Pani Dyrektor – nie ładnie tak kłamać!!!
Układy
8 września 2022 16:23
Jaka przychodnia taki
Jaka przychodnia taki dyrektor ,trzeba po znajomosviyz tego co wiem
myczek
8 września 2022 17:48
ciekawe czy w firmach w
ciekawe czy w firmach w których pracujecie drodze narzekacze nie macie żadnych przywilejów, układów i czy ogólnie jest tak kolorowo i fachowo i ą ę
Gryf
8 września 2022 18:09
Jak się nie podoba to trzeba
Jak się nie podoba to trzeba zrobić porządek tj. wyjąć z prywatną tak i przejść do miasta.
Anna
8 września 2022 19:30
Łatwiej i szybciej umówi się
Łatwiej i szybciej umówi się na audiencję u papieża, niż dodzwoni do zielonej przychodni, a potem wszyscy się śmieją z koczujących od 5 rano emerytów – jak się swego nie wystoi, to o dodzwonieniu się można zapomnieć
M
8 września 2022 21:45
Ja zadzwoniłam równo o 11.02
Ja zadzwoniłam równo o 11.02 i udało mi się zarejestrować bez żadnego problemu ma usg
Anka
9 września 2022 07:39
O, czyżby sama Pani Dyrektor
O, czyżby sama Pani Dyrektor tutaj się wypowiadała i nadal tutaj kłamała? W te bajki nikt nie uwierzy! Ja sam dzwoniłem non stop od godz. 11do 13 i telefon był wyłączony – numer był prawidłowy. Ludzie wprost z kolejki dzwonili i też narzekali, że włącza się poczta. Tak więc w te kłamstwa nikt nie uwierzy. Po co te kłamstwa! Kłamstwem też są słowa dyrektorki, że wszyscy zostali zarejestrowani – nie, nie wszyscy! Część osób usłyszało, że nie ma już wolnych miejsc! A dyrektorka mija się z prawdą!
Dron
8 września 2022 21:46
Bo to jest tzw zielona
Bo to jest tzw zielona poradnia a tam jest wszystko dziwne i na wariackich papierach czyli państwo w państwie
Anonim
8 września 2022 21:52
Trzy miesiące próbuję się
Trzy miesiące próbuję się zarejestrować. Telefon wyłączony. Na miejscu jak pytam, to zawsze nie ma wolnych miejsc. Wszystko już zajęte.
Z jednym pani Dyrektor ma rację. Jak nie możecie przyjść na umówioną wizytę, to odwołajcie. Inny skorzysta.
Jedna z pacjentek
8 września 2022 21:57
Ta czytelniczka chyba trochę
Ta czytelniczka chyba trochę cygani. Ja dodzwoniłam się za piątym razem a więc nie tak źle. Może wybierała zły numer??? Uważam że nasza przychodnia jest najlepsza w powiecie i nie ma co narzekać, ale niektórzy to urodzone roszczeniowe marudy
??
9 września 2022 07:01
„NASZA” ? To ty tam pracujesz
„NASZA” ? To ty tam pracujesz?
Poza tym jest wiele lepiej zorganizowanych przychodni, gdzie nie siedzi się „z numerkiem” tylko przychodzi na godzinę , a pani w rejestracji pilnuje, żeby nikt nie wciskał się w kolejkę na siłę. W „zielonej” to niestety nieosiągalne, numerków nikt nie honoruje, kolejki jak stąd do Krakowa, lekarz powinien być w gabinecie np do 15 a wychodzi o 13. Komedia
Marta
9 września 2022 21:55
A jak sobie pan/pani wyobraża
A jak sobie pan/pani wyobraża pracę w tak dużej poradni żeby pod każdymi drzwiami była rejestratorka i kierowała ruchem? Pacjent ma wyznaczona godzinę i przypisany do tej godziny numerek. A to, że każdy sobie chodzi jak chce bo może mi się uda wejść szybciej to już inna bajka.
Agata
8 września 2022 23:42
Nie można dostać się do
Nie można dostać się do stomatologa, nie można do dermatologa a usg rejestracja raz w miesiącu? To jakiś żart? A gdyby tak rejestrować na termin od razu po uzyskaniu skierowania? Czy to takie trudne ? I tak zapisują na termin więc nie rozumiem dlaczego raz w miesiącu. Coraz gorzej w tej przychodni .
Marta
9 września 2022 22:01
W Świeciu jest jeszcze
W Świeciu jest jeszcze gabinet lekarza rodzinnego, poz nowy szpital, wamap. Można tam się zapisać i może wtedy bez problemu dostanie pani skierowanie do specjalisty i umówi się bez czekania na badania w placówce z którą dana przychodnia ma podpisana umowę. Kolejki są wszędzie. Nawet chcąc zrobić badanie USG prywatnie nie ma się tego od ręki tylko czeka się tak jak w moim przypadku 3 miesiące.
Pacjent
9 września 2022 11:18
Dyrektorka tej przychodni nie
Dyrektorka tej przychodni nie powinna pełnić tej funkcji i to od dawna. Dowodem są jej głupie decyzję, nie przyjazne pacjentom.
Problem
10 września 2022 09:24
Macie problem to się
Macie problem to się przepiszcie do innej przychodni. Banda frustratow i narzekaczy. Po pierwsze to sami zacznijcie dbać o swoje zdrowie a nie potem narzekać ze służba zdrowia jest taka a nie inna. Ciężko 2 razy dziennie umyć zęby a potem najlepiej narzekać na dentystów. Hipokryci