Connect with us

Czego szukasz?

Wiadomości

Dwieście, a może więcej? Mieszkańcy wnioskują o wycinkę kolejnych drzew

Niedługo ruszy modernizacja drogi powiatowej z Laskowic do Krąplewic. To inwestycja, o której mieszkańcy marzą od dawna. Zanim jednak pojawią się tam drogowcy ze sprzętem, konieczne jest usunięcie prawie 200 drzew. Liczba ta może jednak wzrosnąć, bo wpływają kolejne wnioski od mieszkańców.

Udostępnij
wycinka-drzewa-laskowice

REKLAMA

To jedna z większych inwestycji drogowych zaplanowanych przez powiat świecki w tym roku. Do końca czerwca ma zostać zmodernizowany odcinek dawnej drogi wojewódzkiej, a obecnie powiatowej, z Laskowic do Krąplewic (gmina Jeżewo).

Nowa nawierzchnia to nie wszystko. W Krąplewicach (ns krzyżowaniu z drogą w kierunku Gródka) powstanie także rondo. W sumie inwestycja pochłonie 3,5 mln zł.

Wraz z pojawieniem się drogowców, zaczną się poważne utrudnienia w ruchu. Gdy droga zostanie całkowicie zamknięta, trzeba będzie korzystać z objazdu przez Laskowice. Ale to dopiero za jakiś czas.
REKLAMA

Obecnie trwa wycinka drzew. W sumie usuniętych ma być 197 sztuk. Chodzi przede wszystkim o dęby rosnące w alei, która do 2019 r. była pomnikiem przyrody. Później straciła ochronę właśnie w związku z planowanym poszerzeniem i naprawą jezdni.

- Sugerowaliśmy wycięcie po jednej stronie wszystkich drzew - tłumaczy Adam Meller, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu. - Jednak Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zgodziła się na wycięcie tylko tych w obrębie ronda i chorych. Realizujemy więc plan minimum.

Może się on jednak nieco zwiększyć, bo według ekipy prowadzącej wycinkę, chorych okazów jest więcej, niż się wydawało. Jest też drugi powód.
REKLAMA

- Właściciele domów położonych przy drodze regularnie pytują, jakich formalności muszą dopełnić, aby usunąć drzewo utrudniające wyjazd z posesji - mówi Meller. - Już dawno nie spotkaliśmy się z sytuacją, gdy wycinka przyjmowana jest z takim zadowoleniem.

Mieszkańcy argumentują, że często na tej trasie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji podczas wymijania lub wyprzedzania. Tym bardziej, że korzenie drzew podważają asfalt, który na poboczach jest pofalowany i popękany. Ruchliwa i dość wąska droga była także nieprzyjazna rowerzystom i pieszym.
REKLAMA

Nie wszystkim podoba się wycinka na taką skalę.

- Tyle pięknych drzew. To prawdziwa rzeź - ubolewa mieszkaniec gminy Jeżewo, który skontaktował się z naszą redakcją. - Można było przecież wyremontować nawierzchnię, ale bez konieczności wycinki tylu drzew. Zgodzę się, że parę sztuk było chorych, ale na pewno nie aż tyle - uważa Czytelnik.

a.bartniak@extraswiecie.pl 
REKLAMA

Udostępnij

Komentarze (59)

  1. Pyza

    24 marca 2021 11:56

    Najlepiej wyciąć wszystko,

    Najlepiej wyciąć wszystko, zalać betonem na równo to może w końcu komuś coś się spodoba. Życzę tym entuzjastom prażenia się na czerniaka przy najbliższym upale

    • Karabain

      24 marca 2021 12:10

      Bo w Laskowicach drzewa są

      Bo w Laskowicach drzewa są tylko na Oskiej.

      Miały sens kiedy odbywał się ruch konny a nie dziś. Z każdej podporządkowanej wyjechać tam to jak igrać z życiem.

      Walić życie Twoje, innych, drzewa są ważniejsze.

      • Brak slow

        24 marca 2021 12:18

        Tak, też jestem zdania żeby

        Tak, też jestem zdania żeby wszystko wyciąć i zalać betonem ! A co tam. Po co nam drzewa, konno nie jeździmy, w samochodzie klima. To po co nam drzewa?? Tez sobie chyba zmodernizuje ogord. Wszystko zaleje betonem bez trawy, drzew, piasku. Będzie czysto i bezpiecznie. Dziecko przecież na równej powierzchni się nie potknie i nie nabije guza. To jest pomysł. 

        • Drzewa

          24 marca 2021 23:06

          Te drzewa zagrażają życiu i

          Te drzewa zagrażają życiu i zdrowiu wielu osób poprostu przyszedł na nie czas. Strach jechać tą drogą niewielki wiatr zwala konary. Mamy czekać aż przygniecie kogoś takie drzewo? Jestem za wycinką i posadzeniem nowych drzew.

      • Ktoś

        24 marca 2021 19:31

        Tak duże drzewa produkują nam

        Tak duże drzewa produkują nam duże ilości tlenu którym oddychamy a przy okazji pochłaniają różne metale ciężkie ,dają cień w upalne dni ….ale kogo to obchodzi lepiej wszystko wyciąć…ale potem nie płaczcie jak na ziemi nie będzie czym oddychać i będą ją trawić pożary itd. 

    • Fanta

      24 marca 2021 12:19

      Stop Hejtowi

      Stop Hejtowi

    • Lord Exibo

      24 marca 2021 18:18

      nie lepiej żeby na ty

      nie lepiej żeby na ty drzewach zostali ludzie z obcietymi głowami dobrze że to robia ja np. nie mam zamiaru patrzeć na ludzi ktorzy zostawili sowja rodzine bo jakiś prz—jeb posadził drzewa kolo drogi gdzie jadą czasami nawet i 130 km.h moim zdaniem robią bardzo dobrze bo tylko chyba w Polsce jest coś takiego właśnie że drzewa są 10 Cm od drogi to jest hore  a twoje poglady sa tami faktem że wolisz aby ludzi gineli niż to aby mieli swobodny przejazd bo ja np bym wolał wyje—bać sie samochodem i wpaśćna pole tam gdzie jest dużo „H” niż wyje—-bać bezpośrednio w drzewo i zostawić dzieci i rodzine .

      • Michal

        25 marca 2021 20:16

        Przeraza mnie bezmiar glupoty

        Przeraza mnie bezmiar glupoty wszystkich rzadajacych wycinki. Ludzie chwyccie sie za glowy mniej uzywajcie samochodow i nie jezdzijcie z predkoscia jak opetani zeby nie powodowac wypadkow. Po drugie od tego jeszdzenia tyjecie macie cholesterol cukrzyce i cisnienie. Wg waszego myslenia nalezy zabetonowac wszystko zeby zpierdalac samochodem i prowadzic do chorob cywilizacyjnych. Ale to luz bo mozna wziac suplementy z reklamy i potem zrzutke na raka na siepomaga zrobic. Pomyslcie chociaz o waszych dzieciach ktore beda sie smazyc od wysokiej temperatury i wdychac rure wydechowa bo to po sobie pozostawicie. Obodzcie sie w koncu ludzie

  2. Mieszkaniec Laskowic

    24 marca 2021 11:57

    Bardzo dobrze, że te drzewa

    Bardzo dobrze, że te drzewa wycinają, wyjazd z bocznych dróg, czy posesji to była udręka, powinni te drzewa wyciąć, oczywiście w zamian nieco dalej posadzić nowe drzewa, aby pseudo obrońcy przyrody tak bardzo nie rozczulali się. Stare drzewa przy drogach to tylko niebezpieczeństwo! Grube pnie zasłaniające widoczność, w czasie większych wichur połamane konary leżące na drodze, podniesiony asfalt przez korzenie…

    • Pyza

      24 marca 2021 12:03

      Nasadzenia wsadź sobie w rzyć

      Nasadzenia wsadź sobie w rzyć. Nie trzeba być ekologiem tylko świadomym człowiekiem , że drzewa to większy pożytek jak przeszkoda. Jak tego nie czaisz to współczuję potomnym, niech żyją na betonowej pustyni

      • Fanta

        24 marca 2021 12:17

        Stop Hejtowi

        Stop Hejtowi

      • dab

        24 marca 2021 15:49

        Pyza! Powiedz to tym co na

        Pyza! Powiedz to tym co na potęgę puszcze i rezerwaty wycinają …

        • Pyza

          24 marca 2021 20:09

          To już w ogóle jest tragedia.

          To już w ogóle jest tragedia… Śmierdzące pisuaru dały zielone światło na niszczenie unikatowego środowiska w może całej Europie bo kasa musi się zgadzać… Koszmar

    • Prawda

      24 marca 2021 21:32

      Zgadzam się. Nic nie widać

      Zgadzam się. Nic nie widać .Trzeba wyjeżdżać pod różnym kątem. I uważać na spadające gałęzie.!!!!!!!

    • Adam Kowalski

      25 marca 2021 17:00

      Gdy będziesz się prażył w

      Gdy będziesz się prażył w bezlitosnym slońcu, bez skrawka cienia, to wcale nie będzie mi ciebie żal. Mam nadzieję, że brak podniesionego asfaltu i łatwiejszy wyjazd z posesji zrekompensuje Ci brak tlenu.

  3. Aśka

    24 marca 2021 11:59

    Może w takich sytuacjach

    Może w takich sytuacjach trzeba szukać jeszcze innych rozwiązań? Prowadzić drogę obok alei, a w alei urządzać chodniki, ścieżki rowerowe, miejsca rekreacyjne? Nie wszędzie na pewno to się uda, ale może jest to jakieś rozwiązanie dla ocalenia chociaż części pięknych drzew?

    • Haha

      24 marca 2021 13:16

      Co za dzban,moze jeszcze

      Co za dzban,moze jeszcze basen? Milcz pustaku.

      • Pyza

        24 marca 2021 13:26

        No ty to porazasz „pełnym”

        No ty to porazasz „pełnym” umysłem. Miernota

    • MIchałAK

      24 marca 2021 16:48

      To jest bardzo dobra

      To jest bardzo dobra koncepcja. 

    • Pawka

      26 marca 2021 06:00

      Właśnie! Ale tam mieszkańcy

      Właśnie! Ale tam mieszkańcy są na innym etapie rozwoju. 

      • Aśka

        26 marca 2021 12:51

        Mieszkańcy jak mieszkańcy,

        Mieszkańcy jak mieszkańcy, ale od zarządzania i planów rozwoju czy przebudowy są „wyższe szczeble” i to właśnie od włodarzy oczekiwałabym więcej niż „chodzenia/myślenia na skróty”

  4. MatkaNatura

    24 marca 2021 12:06

    Wyciąć, wyciąć – lepiej niech

    Wyciąć, wyciąć – lepiej niech wichury zrywają wam dachy niż miałyby łamać gałęzie. Brawo!

  5. Kolego

    24 marca 2021 12:27

    Wyciąć wszystko żeby było

    Wyciąć wszystko żeby było bezpiecznie bo kolega do pracy tam przejeżdża swoim krążownikiem paserati B5

  6. GRIN PIC

    24 marca 2021 12:29

    Jedno jest bezsprzeczne.

    Jedno jest bezsprzeczne. Drzewa to naturalny rezerwuar wody, które świetnie magazynują wodę, co przy obecnych deficytach wody w naszym kraju ma niebagatelne znaczenie. W naszych miastach na potęgę likwiduje się zieleń i zasępuje polbrukiem. To plaga!

    • Blue

      26 marca 2021 23:06

      Piorą wam mózgi. Gdzie znika

      Piorą wam mózgi. Gdzie znika woda? W kosmos ucieka? Na lekcjach w szkole uczono. Woda nie znika. To obieg zamknięty. Trzeba było uważać gdy pani uczyła 

  7. Kierowca

    24 marca 2021 12:51

    Drzew przy drodze nie powinno

    Drzew przy drodze nie powinno być! Wyobraz sobie drogi człowieku że jedziesz sobie między drzewami i zza zakrętu wyskakuje rozpędzony pojazd  i albo czołówka albo ucieczka w bok i… uderzenie w drzewo które wcale nie jest miękkie. W każdym z tych 2 przypadków jest spore prawdopodobieństwo śmierci. Drzewa jak najbardziej ale nie przy samej drodze. Często nawet mijanie się jest ryzykowne bo droga wąska a po obu stronach drzewa.. 

    • Też kierowca

      24 marca 2021 13:52

      Dlatego w kodeksie coś

      Dlatego w kodeksie coś napisali o dostosowaniu prędkości do warunków. Ale kto by tam się tym przejmował…

      • OB

        24 marca 2021 14:07

        Też kierowca, ale chyba z

        Też kierowca, ale chyba z matematyki miałeś mierny, jeżeli Ty jedziesz zgodnie z przepisem 50 a z drugiej strony „wali” koleś 90 to jaka jest suma tych dwóch liczb? Popieram wycięcie drzew, jak ktoś napisał czasy dorożek się skończyły, a podwójną ilość drzew można w zamian zasadzić w innym miejscu, bilans jest i tak pozytywny, a nikt nie zginie.

        • Też kierowca

          24 marca 2021 14:51

          Nie będę się wypowiadać na

          Nie będę się wypowiadać na temat twojego czytania ze zrozumieniem i oceny na jaką zasługuje. Kodeks dotyczy WSZYSTKICH.

          • Pyza

            24 marca 2021 20:12

            Dokładnie, to nie drzewa

            Dokładnie, to nie drzewa zabijają… Tyle że zamiast pracować cały czas nad czynnikiem ludzkim to woła wyrżnąć drzewa. To tak jak z tym skrzyżowaniem koło kaufa gdzie co chwila były stłuczki i ludzie płakali że rondo – jak ktoś nie umie jeździć to i rondo mu dużo nie da…

        • Gość

          29 marca 2021 16:59

          Bilans pozytywny to będzie za

          Bilans pozytywny to będzie za 100 lat i pod warunkiem, że wszystkie posadzone drzewa przetrwają. Do tego czasu wzrośnie temperatura otoczenia w słońcu o kilkadziesiąt stopni. Oprócz tlenu drzewa dają cień chroniący efekt przed przegrzaniem, pochłaniają zanieczyszczenia i te samochodowe i przejmują to co uwalnia asfalt. Dzięki temu mniej przejmują twoje płuca.  Ale kto by się takimi duperelami przejmował. Za 100 lat będzie jak znalazł. 

      • blue

        26 marca 2021 23:15

        Też kierowca, masz pojęcie o

        Też kierowca, masz pojęcie o prawie fizyki? Przy 40 km/h uderzając w drzewo też można się okaleczyć na całe życie lub co gorsza zabić… Wszystko zależy jak się „ulozy” I wiem coś o tym, miałem kilka wypadków, nie ze swojej winy. A najciekawsze jest to że te wypadki z większą prędkością były dla mnie łagodniejsze. Heh

    • Adam Kowalski

      25 marca 2021 17:02

      Po co komu drzewa? Ważne,

      Po co komu drzewa? Ważne, żeby Seba mógł gnać 200 na godzinę.

    • Francuska

      26 marca 2021 20:23

      Niech ktoś sprobuje

      Niech ktoś sprobuje powiedzieć w Pirenejach, gdzie każda miejscowość ma swoją aleję platanów, że „drzew przy drogach nie powinno byc”. One są cennym dziedzictwem razem z kościołami romanskimi, kamiennymi uliczkami i zamkami. Są dla wszystkich wielką wartością. Gdy byłam ostatnim razem, w La Bastide sur l’Hers sąsiadka mojej gospodyni, pani ok. 75letnia mi powiedziała o 300 letnim platanie rosnącym przy ulicy przed jej domem ” jakby mi ktoś go chciał wyciąć, bym się łańcuchami przywiązała, kochamy nasze drzewa, są dla nas jak najlepsi przyjaciele”

  8. Rychu

    24 marca 2021 13:05

    Idioci co mają problem aby te

    Idioci co mają problem aby te drzewa wyciąć powinni sobie tam raz dziennie rundkę zrobić.

    Droga jest niebezpieczna te drzewa tam tylko przeszkadzają i nie dają możliwości ucieczki w sytuacji patowej.

    Wyciąć w cholere życie ludiz ważniejsze niż zdanie eco baranów 

    • Pyza

      24 marca 2021 13:25

      Barana zrób i wychowaj,

      Barana zrób i wychowaj, yntelygencie

    • Anonim

      24 marca 2021 18:40

      Czemu zaraz idioci? oni mają

      Czemu zaraz idioci? oni mają po prostu inne zdanie niż ty.

    • Normalny

      25 marca 2021 20:00

      Baranem jest ten, co nie

      Baranem jest ten, co nie potrafi jeździć i mu drzewa przeszkadzają.
      Jak w mieście jeździsz, to mają tobie domy przy ulicach wyburzyć, bo mogą zasłaniać widoczność przy skrzyżowaniach?
      Jak się wytnie drzewa, które dają tlen i czyszczą powietrze, zostaną rakotwórcze spaliny, które nowotworami zabiją więcej ludzi w tej okolicy, niż wypadki samochodowe.

      Ale przecież to przerasta bandę kretynów w drogich furach, którzy pochodzą pewnie od jakichś stepowych pymitywów, którzy nie są przyzwyczajeni do widoku drzew. 😉

    • Ojoj

      26 marca 2021 02:22

      Za 10 lat to tam będzie taka

      Za 10 lat to tam będzie taka susza, że ludzie będą się wyprowadzać. To drzewa dają życie!

  9. On

    24 marca 2021 13:18

    Wyciąć drzewa i posadzić

    Wyciąć drzewa i posadzić kilka metrów od ulicy inne odmiany drzew  wtedy problem zniknie.

  10. BELZEBUB

    24 marca 2021 14:39

    Kiedyś nasadzenie drzw przy

    Kiedyś nasadzenie drzw przy drogach z inną nawierzchnią wiązało się osłoną przed rozpoznaniem z powietrza. Obecnie to częściej spadają bomby spod ptasich ogonów niż samolotów, nawierznia podniesina przez korzenie drzew, nasilenie ruchu aut ciężarowych to tylko znikoma część powodów dla których trzeba usunąć drzewa. Salomonowe rozwiązanie na pewno pomoże i po remoncie drogi oraz dopasowaniu pozostałej infrastruktury powinny pojawić się drzewa już nie w formie strategicznej ale bardziej estetycznej. W okolicach Żura jest ścieżka rowerowa, zapraszam projektanta i pomysłodawcę na przejażdżkę tą arterią przy temperaturze +30-tu stopni. Wygoda i bezpieczeństwo-tak ale z rosądkiem i rozwagą oraz myśleniem.

  11. Bolek

    24 marca 2021 15:13

    A ja mam pytanie jak można

    A ja mam pytanie jak można kupić drzewo z wycinki od drogowców ? Są gdzieś przetargi na to ? Jednak jest to jakiś majątek publiczny

    • Dębowy Drwal

      24 marca 2021 20:42

      Drzewa są powiatu. 

      Drzewa są powiatu. 

      • Bolek

        25 marca 2021 07:58

        To wiem, ale co nimi robią?

        To wiem, ale co nimi robią? Starosta bierze do kominka, dyrektor ma opał, czy sprzedają na lewo ?

  12. Zeus z Gródka

    24 marca 2021 16:38

    Ja i mój kolo codziennie

    Ja i mój kolo codziennie pokonujemy tą trasę passatem i nie zauważamy tam żadnych drzew. Może to przez to że sądzimy tam po 150 km/h

  13. Juras

    24 marca 2021 17:02

    Kiedy w końcu w Polsce

    Kiedy w końcu w Polsce włodarze miast i wsi zrozumieją, że drzewa powinno się sadzić w lasach a nie przy drogach na których giną tysiace ludzi. 

  14. tom cruise

    24 marca 2021 18:45

    wyciac te drzewa wpizdu

    wyciac te drzewa wpizdu .wkoncu jakas mada decyzja wladz

  15. Piter

    24 marca 2021 19:28

    Wyciąć drzewa przy wszystkich

    Wyciąć drzewa przy wszystkich drogach. Nie zostawić ani jednego 

  16. Tomasz Sz.

    24 marca 2021 19:33

    Kiedyś o mały włos nie miałem

    Kiedyś o mały włos nie miałem wypadku w Krąplewicach na skrzyżowaniu zbierałem podpisy od mieszkańców aby wyciąć drzewa na skrzyżowaniu sprawa była niewykonalna. Proszę spytać mieszkańców ile było wypadów. Dzięki za decyzję że będzie tam rondo. Wszystkie drzewa przynajmniej z jednej strony powinny być wycięte. Życie ludzi i ich zdrowie  jest najważniejsze. 

    • Michu Zdzichu

      24 marca 2021 20:46

      Sporo osób zaangażowanych

      Sporo osób zaangażowanych było aby przebudować to skrzyżowanie. 

  17. Wylazd z posesji udręka

    24 marca 2021 21:27

    Nie można wyjechać z bocznej

    Nie można wyjechać z bocznej drogi z posesji bo nic nie widać . Trzeba się wychylić samochodem do przodu a potem szybko się chować bo pędzą samochody.  Drzewa zasłaniają widoczność z prawej i lewej strony. Rosną za blisko siebie i drogi. Ile już zginęło ludzi !!!!!!!!!?

    • Hmm

      26 marca 2021 02:19

      Dlaczego nie postawią luster

      Dlaczego nie postawią luster umożliwiających wyjazd?

  18. Oko

    24 marca 2021 21:38

    Drzewa dawniej dawały ochłodę

    Drzewa dawniej dawały ochłodę jak jechało się  wozem lub dorożką.Drzewa były zdrowe i nie przeszkadzały w mijaniu się  2ch wozów i znikomym ruchu.Przy obecnych warunkach panujących na drogach to po 2a pasy to minimum w każdym  kierunku. Jest jeszcze inny wariant 3 pasy i co 1n km 2i jest pasem do wyprzedzania.Pozdrawiam ludzi którzy myślą o bezpieczeństwie na drodzy. 

    • Michal

      25 marca 2021 20:20

      Bezpieczenstwo na drodze

      Bezpieczenstwo na drodze pajacu to powolna jazda albo unikanie samochodu a nie wycinka drzew. Wytnij sobie mozg 

  19. Wprost

    24 marca 2021 23:46

    Funkcjonariusz państwowy nie

    Funkcjonariusz państwowy nie może ulegać naciskom. Motłoch chce wycinki drzew z byle powodu? Może sobie chcieć, ale na tym koniec – urzędnik musi działać zgodnie z prawem, a nie z głupimi zachciankami tłumu. Dziś drzewo, jutro sąsiad. Poza tym stare drzewa to nie tylko wartości przyrodnicze, to także element spuścizny kulturowej. Naród, który z zadowoleniem pozbywa się śladów swojej kultury, nie zasługuje na nic dobrego – to bardzo powtarzalny mechanizm i jego skutki są żałosne dla tej garstki ludzi, która w takim narodzie ma jeszcze jakieś uczucia wyższe, a nie żyje tylko po to, by żreć, spać i rodzić kolejne podobne pokolenie.

    • Tomasz Kowalski

      25 marca 2021 08:58

      Spuscina kulturalna ,walory

      Spuscina kulturalna ,walory przyrodnicze w alei drzew ktora rujnuje droge i mieszkancom podwyzsza cisnienie na czas przejazdu tej alejki.Widac ze jestes wyzszych lotow.W tym wypadku ludzie maja prawo wymoc na urzednikach decyzje wyciecia drzew na tym fragmenie bo to dla okolicznej spolecznosci ma ogromne znaczenie bezpieczenstwa .A bezpieczenstwo to nie wymysl a to codziennnosc tej drogi.

      • Pyza

        25 marca 2021 12:06

        To skoro latanie samolotem

        To skoro latanie samolotem jest ryzykowne i może skutkować śmiercią, to zakażmy lotów? Bzdura do kwadratu

  20. Anonim

    25 marca 2021 15:59

    Susza lubi wycinki drzew.

    Susza lubi wycinki drzew. Życzę miłego pogłębiania studni oraz wesołego oczekiwania na cysterny z wodą. Nie dziś nie jutro ale za 5-10 lat.

  21. WC Szczerba

    1 kwietnia 2021 12:54

    Powinni wyciąć wszystkie dęby

    Powinni wyciąć wszystkie dęby przy Oskiej a młode posadzić przy domach tych przeciwników wycinania, zobaczycie co to za miód grabić tysiące liści, które nie gniją. 

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Policja sprawdza okoliczności nocnego pożaru volkswagena przy ulicy Żwirki i Wigury w Świeciu. Wiele wskazuje na to, że mogło to być podpalenie.

Wiadomości

Jeśli uchwała zostanie przyjęta, to w żadnym sklepie w gminie Świecie nie będzie można kupić alkoholu po godz. 22.00. O ograniczenie wnioskowali mieszkańcy.

Wiadomości

We wtorek jedna z firm wypożyczających w Świeciu elektryczne hulajnogi poprosiła straż miejską o pomoc przy wydobyciu jej ze Struchawy. To nie pierwszy podobny...

Wiadomości

Tuż przed godz. 13.00 na drodze nr 240 koło Świecia doszło do zderzenia samochodu osobowego z dźwigiem. Dwie poszkodowane osoby zostały zabrane do szpitala.

Reklama