REKLAMA
Ubiegłoroczny przetarg na nowego wykonawcę dokończenia budowy trasy S5 (po tym jak zerwano umowę z włoską spółką Impresa Pizzarotti) jednoznacznie wskazał, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad niezbyt trafnie skalkulowała koszty. Sporo brakowało do tego, co znalazło się w przedstawionych ofertach. W marcu podpisano dwa aneksy, które zagwarantowały dodatkowe 286 mln zł na realizację inwestycji.
Najniższe oferty na odcinek Nowe Marzy - Świecie Południe złożył w grudniowym przetargu Budimex (567 mln zł, GDDKiA miała tylko 422 mln), a na odcinek Świecie Południe-Bydgoszcz Północ konsorcjum spółek Kobylarnia i Mirbud (ponad 583 mln zł, kosztorys drogowców opiewał na 448 mln).
REKLAMA
Jak informują drogowcy, procedura przetargowa na dokończenie prac budowlanych na dwóch odcinkach S5: Nowe Marzy-Świecie Południe (Dworzysko) i Świecie Południe-Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo) dobiegła końca.
- Kontrola uprzednia prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała uchybień. Po przedstawieniu przez wykonawców i zatwierdzeniu gwarancji należytego wykonania robót będzie możliwe podpisanie umów na obydwa odcinki – mówi Piotr Michalski, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
W ramach tych zadań wykonawcy zbudują m.in. dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), węzły drogowe, a także przebudują lub zbudują inne drogi towarzyszące trasie ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe.
REKLAMA
Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy.
Odcinek S5 Nowe Marzy-Świecie Południe ma długość ok. 23,3 km. W ramach tego odcinka zostaną wybudowane węzły: Sartowice, Świecie Północ, Świecie Zachód i Świecie Południe.
Odcinek S5 Świecie Południe-Bydgoszcz Północ ma długość ok. 22,4 km. W ramach tego odcinka zostaną wybudowane węzły: Gruczno, Pruszcz, Trzeciewiec i Bydgoszcz Północ.