W ostatnich latach doszło tam do licznych kolizji i wypadków. Kierowcy wyjeżdżający z podporządkowanej drogi powiatowej często robią to tuż przed samochodami pędzącymi trasą krajową.
- Czasami inaczej się nie da, szczególnie latem, kiedy masa ludzi jedzie nad morze i z powrotem – mówi pan Marcin. - Ruch jest wtedy tak duży, że trudno wbić się na „krajówkę”. A już zupełna tragedia, kiedy trzeba dostać się na drugi pas lub przejechać w poprzek drogi, żeby dojechać do Niedźwiedzia, Kosowa czy Gruczna.
Najgłośniejszy wypadek wydarzył się w Głogówku w lipcu ubiegłego roku. Kierowca busa, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej, zderzył się z jadącym w kierunku Torunia autobusem PKS, który zjechał z drogi, zsunął się po skarpie i dachował. Rannych zostało 11 osób.
We wrześniu pisaliśmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pracuje nad projektem przebudowy drogi nr 91 między Terespolem Pomorskim a Stolnem (powiat chełmiński). Zakłada on budowę na tym odcinku zatok autobusowych, chodników, przejść dla pieszych oraz lewo i prawoskrętów.
Modernizacja miałaby też objąć skrzyżowanie w Głogówku. Jak ustaliliśmy w bydgoskim oddziale GDDKiA, prace projektowe są już mocno zaawansowane.
- Na drodze krajowej powstaną w tym miejscu wysepki, a między nimi środkowy pas umożliwiający zatrzymanie się i przeczekanie na dogodną okazję, aby dostać się na drugi pas ruchu lub przejechanie w poprzek trasy – wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
Zaplanowano również przejście dla pieszych z tzw. azylem na wysepce, chodniki łączące zatoki autobusowe z drogą powiatową i mostem na Wiśle oraz oświetlenie całego skrzyżowania. Inwestycja ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl