W związku z licznymi pytaniami mieszkańców i informacjami pojawiającymi się w przestrzeni publicznej, informuję, że nie zapadły jeszcze decyzje dotyczące uruchomienia żłobków i przedszkoli na terenie Gminy Świecie.
Rozmowy telefoniczne, jakie dziś pracownicy naszych placówek przeprowadzili z rodzicami miały dać diagnozę rzeczywistych potrzeb związanych z zapewnieniem opieki. Mamy wiele wątpliwości i obaw dotyczących możliwości zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa sanitarnego dzieci oraz nauczycieli i personelu w tak krótkim czasie. Od spełnienia najwyższych standardów w tym zakresie uzależniać będziemy ostateczną decyzję, która zapadnie w najbliższy poniedziałek.
morgan
30 kwietnia 2020 22:24
nie otwierać, nasz rząd
nie otwierać, nasz rząd oszalał: nie można zrobić matur dla starych rozumnych koni, ale każą otwierać złobki i przedszkola!!!!!!!!!!!!!!
Uczeń
30 kwietnia 2020 23:15
Gdzie ty tłuku konie widzisz
Gdzie ty tłuku konie widzisz w szkole
Ala
1 maja 2020 11:30
Musisz się jeszcze dużo uczyć
Musisz się jeszcze dużo uczyć, jeżeli nie zrozumiałeś tego wpisu.
Uczeń
1 maja 2020 13:08
No nieuczy mnie TVN to prawda
No nieuczy mnie TVN to prawda
Mat12
1 maja 2020 12:30
To się sama zamknij !!
To się sama zamknij !! Wszystko otwierać
Aneta 66
30 kwietnia 2020 22:27
Mam nadzieję że nie otworzą.
Mam nadzieję że nie otworzą. Od tego są matki aby być z dziećmi a nie wrzucać ich w trakcie pandemi do grup. Różnie bywa.
W domach będzie mniej pieniędzy ale zdrowie maluchów ważniejsze.
o czym ty mówisz
30 kwietnia 2020 23:45
ciesz sie póko masz za co żyć
ciesz sie póko masz za co żyć i nie ogladaj tv najlepiej wcale, chyba nie rozumiesz na czym polega ta pandemia
Kojot
30 kwietnia 2020 22:28
Moja sąsiadka tylko czeka az
Moja sąsiadka tylko czeka az będzie mogła swoje dziecko oddać do przedszkola bo jej się już z ni lm bawić nie chce. Dno kobieta
On
30 kwietnia 2020 23:17
Tobie łatwo pisać bo dzieci
Tobie łatwo pisać bo dzieci niemasz
patrz na siebie
30 kwietnia 2020 23:48
patrz na siebie człowieku, tu
patrz na siebie człowieku, tu nie tylko zamkneli przedszkola ale tez place zabaw, wczesniej lasy i parki, moge sie zalozyc ze nie wiesz jak to jest byc z dzieckiem na mieszkaniu 24h… to jest sadyzm, a izolacja nic nie da na dluzsza mete, i tak bedziesz mial kontakt z koronawirusem i moze nawet sie zarazisz, taka kolej rzeczy
J
1 maja 2020 08:16
Patrzę na siebie. Jestem
Patrzę na siebie. Jestem wiekowy i chory. Wolałbym ulec zakażeniu później, niż wcześniej. A moja zona ma iść od 6 maja do pracy bezpośrednio z dziećmi, a nie zdalnie. Dzięki za słowa otuchy. Pozdrawiam
Olabogarety
1 maja 2020 09:02
Jeżeli rodzice/matki mają
Jeżeli rodzice/matki mają dość swoich dzieci po niespełna dwóch miesiącach to co to za rodzice. Rozumiem, że place zabaw zamknięte, innych atrakcji brak ale jeżeli jedynym wyznacznikiem oddania dziecka do placówki jest fakt, że rodzic ma dość to ręce opadają. Wszyscy mamy dość, zwłaszcza mieszkańcy bloków odczuwają to chyba najbardziej. I nie piszcie mi tu nie wiesz o czym mówisz, nie masz dzieci. Mam. I też mam dosyć tej całej izolacji. Nie zmienia to faktu, że nie oddałabym w tym momencie dziecka do żłobka/przedszkola etc. Placówki mają być otwarte tylko dla dzieci rodziców, którzy muszą iść już do pracy a nie dla tych, którzy wyręczają się nimi bo nie radzą sobie ze swoimi dziećmi.
sławek.csw
1 maja 2020 10:19
W końcu ktoś napisał coś
W końcu ktoś napisał coś mądrego.
Anonim
1 maja 2020 19:31
Dokładnie
Dokładnie
Mersi
30 kwietnia 2020 22:31
Bez sensu szkoły zamknięte a
Bez sensu szkoły zamknięte a najmniejsze dzieciaczki mają chodzić? Takie dziecko nie dba o higienę nie myśli na tyle aby nie mieć ingerencji z rówieśnikiem.
Pogięło ich
Magda
30 kwietnia 2020 22:38
Jezuuuu , sa ludzie w
Jezuuuu , sa ludzie w beznadziejnej sytuacji , jeśli ktoś chce pracować a nie ma z kim zostawić dzieci to teraz ma okazje , jeśli może zostać z dziećmi to zostaje ! Co za problem ? jasno zostało powiedziane , ze przedszkola i żłobki otwierają ale tylko dla tych , którzy nie maja innej opcji !jak ktoś nie chce to niech nie zawozi dziecka do placówki i tyle! wirus jest ale życie toczy się dalej ! bez paniki i jadu !
Ana
30 kwietnia 2020 22:49
To jest chore!!! Dzieci do
To jest chore!!! Dzieci do szkół nie mogą iść ale przedszkolaki już tak?! Jak panie pracujące w przedszkolach mają ogarnąć ok 30 dzieci aby nie zbliżały sie do siebie? Niech ten co to wymyślił założy maseczke i zamknie się w pomieszczeniu o temp 25 stopni na 8 h i zobaczymy jak długo wytrzyma!!!
Anonim
1 maja 2020 19:33
Na pewno po 30 w grupie nie
Na pewno po 30 w grupie nie będzie
Magdalena
30 kwietnia 2020 22:51
W życiu nie puszcze dziecka
W życiu nie puszcze dziecka do przedszkola.
To jest jakiś obłęd.
Brawo Polska!
Anonim
30 kwietnia 2020 23:51
i co bedziesz siedziec z nim
i co bedziesz siedziec z nim w domu nawet kilka lat? czy dasz zaszczepić? ja już przeszłam to, nic strasznego, mam przeciwciala i nie zamierzam siedziec w domu
Znajomy z UMK
2 maja 2020 10:19
Przeszłaś bolesną biegunkę
Przeszłaś bolesną biegunkę całe te to nic strasznego , nie ma czego się wstydzić .
Njjj
30 kwietnia 2020 22:53
Idiotyzm. Kto da dziecko w
Idiotyzm. Kto da dziecko w tej sytuacji to rodzic któremu trzeba zabrać prawa
Pracujące rodzice
30 kwietnia 2020 23:06
Kobieto co Ty gadasz…?
Kobieto co Ty gadasz…? Niektórzy rodzice mają tylko żłobek/przedszkole alternatywę opieki dla dziecka ( 3-5 dni w miesiącu). Bierz lepiej ten zasiłek i nie komentuj. Pozdrawiamy
Rodzice bez opieki pracujący.
On
30 kwietnia 2020 23:21
Tobie praw nigdy nieodbiorą
Tobie praw nigdy nieodbiorą
Wydajemy
30 kwietnia 2020 23:00
Wydajmy albo napiszmy
Wydajmy albo napiszmy oświadczenie że w związku z powyższym że zagrożenie koronawirusem jest duże nie puscimy dzieci do przedszkola do póki nasz poslki rząd nie przedstawi nam faktycznych ilości niż te oblodne telewizyjne i bez jakich kolwiek potwierdzeń
My
30 kwietnia 2020 23:25
Wydałas oswiadczenie ,inni
Wydałas oswiadczenie ,inni sami zadecydują
Do My
30 kwietnia 2020 23:57
Popieram
Popieram
kama
30 kwietnia 2020 23:20
Każdy pracujący ma zapewniony
Każdy pracujący ma zapewniony zasilek na dziecko, nie ma problemu jakiegokolwiek z opieką. Będzie gorsza sytuacja jak przestana płacić zasiłki ludziom, a do tego eweidentnie rząd zmierza. Ale co tam, chca otworzyć przedszkola tylko po to żebypokazac że jest ok przed wyborami.
Oby do wyborów
30 kwietnia 2020 23:42
Tak to prawda przed zachęcają
Tak to prawda przed zachęcają do zasiłku. Po wyborach tylko licz na siebie. Niestety taka i tylko taka Nas czeka sytuacja.
Opiekunka
30 kwietnia 2020 23:25
Co za egoizm!My tez mamy w
Co za egoizm!
My tez mamy w domu małe dzieci! Nie chcemy wracać do pracy w czasie pandemii, bo nie jesteśmy w stanie zapewnić sterylnych warunków, dystansu i reżimu wśród tak małych dzieci! To niepoważne, aby tworzyc skupiska!
Sami sobie
1 maja 2020 00:45
Jak nie chcecie wracać dobrze
Jak nie chcecie wracać dobrze. Nie decydujcie za innych. Pozdrawiam
J
1 maja 2020 08:19
Ale Ty, chcąc wracać,
Ale Ty, chcąc wracać, wpływasz też na życie innych. Myslisz o sobie, a oni mają mysleć o Tobie? Pozdrawiam
Mama
1 maja 2020 00:36
Totalnie bez sensu
Totalnie bez sensu
Co maja zrobic rodzice pracujacy gdy ich dziecko zaczyna 8 rok zycia?nie mają możliwości żeby z kims zostało bo pandemia?najlepiej 8 latkow zostawiac samych w domu a biech se radza a co mi tam !!!
Mamita
1 maja 2020 00:37
Nieroby puszczą do
Nieroby puszczą do przedszkolaka żeby mieć święty spokój bo ile czasu bachory mogą siedzieć w domu?
Do Mamita
1 maja 2020 00:56
Moje dziecko to jest dar.
Moje dziecko to jest dar. Twoje „bachory” to twoje dzieci to tylko dzieci. Jak określiłaś. Osoby pracujące mają dzieci. Nie pracujące tylko(aż bachory – doceń to).
Xyz
1 maja 2020 07:51
Dziennie umiera 1000 osób i 1
Dziennie umiera 1000 osób i 1 % stanowią chorzy na covid. W prawie 40 milionowej Polsce zmarło kilkaset osób. Pomyślmy przez chwilę. Rodzice i nauczyciele nakręcają niepotrzebnie spirale strachu. Do tej pory w przedszkolach królowała ospa, jelitówka, angina, grypa i przeziębienie na porządku dziennym, o owsikach i innych pasożytach nie wspomnę i jakoś rodzice nie panikowali przed oddaniem dzieci do tej fabryki zarazków. Wszyscy musimy nauczyć się żyć i funkcjonować w nowej, innej rzeczywistości. Dostosować zasady i nie dać się zwariować.
J
1 maja 2020 08:22
Jakie zasady dostosujesz
Jakie zasady dostosujesz wśród małych dzieci? Choroby, które wymieniłeś, są nam znane od tysiącleci lub wieków. Umiemy się przed nimi bronić. Przed koronawirusem nie. Ponadto na ulicy trzeba nosić maski. Już w przedszkolu nie. A obowiązek został zdjęty tylko z tych do lat 4. czyli ograniczenia obowiązują tam, gdzie jest bezpieczniej. W przedszkolu już nie. Pozdrawiam
J
1 maja 2020 08:25
Zapomniałem dodać ważną
Zapomniałem dodać ważną sprawę. Te 1000 osób umiera na rózne choroby, ale z wyjątkiem nielicznych przypadków są to choroby, którymi nie można się zakazić/zarazić. Wiedząc, że tu jest inaczej, decydujesz, aby inni narażali się? Pozdrawiam
Gość
1 maja 2020 07:59
W życiu nie puszczę dziecka
W życiu nie puszczę dziecka do przedszkola w tym czasie. Rodzice, którym bardziej zależy na pracy będą puszczać swoje dzieci chore . Byleby nie spędzić z nimi ani chwili dłużej. Dla mnie ta cała sytuacja jest beznadziejna. Niby coraz więcej ludzi choruje, umiera ale co tam !! Puśćmy maluchy.
Anka
1 maja 2020 08:45
Nie otwierać, to jest
Nie otwierać, to jest niepoważne podejście do sprawy.
ildivio
1 maja 2020 08:58
to chory rząd chce my nie
to chory rząd chce my nie chcemy
My
1 maja 2020 09:37
Ty niechcesz nie my
Ty niechcesz nie my
Cynllcylia
1 maja 2020 09:40
Co za powaleni rodzice się tu
Co za powaleni rodzice się tu wypowiadają obrnocy tej chorej sytuacji gdzie tylko praca się dla nich liczy proponuję w ogóle nie mówić dzień dobry sąsiadom którzy zaprowadza dziecko w pandemi do przedszkola.
To nie są rodzice tylko materialiści. Won z tego miasta
Do cynllcylia
1 maja 2020 22:32
Jaki nick, taki komentarz. O
Jaki nick, taki komentarz. O ortografii i gramatyce nie wspomnę. A może jednak… głupek. Z małej litery specjalnie.
On
1 maja 2020 09:53
Zapewnie zdalnie pracujesz
Zapewnie zdalnie pracujesz +500 ,jesteś bezczelna a moźe nie pracujesz to jeszcze gorzej..
Oboje
1 maja 2020 10:22
żoną pracujemy, ale staniemy
żoną pracujemy, ale staniemy na głowie żeby córka miała opiekę w domu. Do przedszkola z pewnością nie pójdzie.
do Oboje
1 maja 2020 23:15
Zapewne macie Babcie,
Zapewne macie Babcie, Dziadków, Ciocie i Wujków. My nie mamy praktycznie nikogo. Nawet wynająć nianie jest ciężko. Co w takie sytuacji polecacie?
BB
1 maja 2020 10:39
Ja też nie puszczę dziecka do
Ja też nie puszczę dziecka do przedszkola.Nam dorosłym nie wolno się spotykać zy innymi a nasze dzieci oddac do przedszkola gdzie jest zbiorowisko chorób to jest chore ze strony rządu
Niania
1 maja 2020 11:03
Absolutnie nie otwierać
Absolutnie nie otwierać
Niania
1 maja 2020 11:04
Niech miasto spokojnie
Niech miasto spokojnie przygotuje przedszkola do 24 maja, do tego czasu można korzystać z zasiłków.
Pracuś
1 maja 2020 11:23
Mam pytanie do Pana
Mam pytanie do Pana burmistrza- czy Pan mając dwójkę małych dzieci, jest pewny że one nie przeniosą zakażenia do domu, oczywiście jeśli da Pan dzieci do przedszkola. Większość rodziców poprostu się boi, jak Pan sobie wyoraża zapewnienie bezpiecznej odległości w placówce między dziećmi, personelem… A w jaki sposób samorząd zapewni bezpieczeństwo personelowi, będą badania, testy dla pracowników przynajmniej raz w tygodniu? Mądre głowy siedzą w swoich gabinetach, nie mając pojęcia o tym, jak wygląda rzeczywistość w placówkach oświatowych- żenada.
Tadeusz
1 maja 2020 12:02
Przecież o to rządzącym
Przecież o to rządzącym chodzi, jak myślicie po co otwierają przedszkola 4 dni przed wyborami? Po wyborach wzrośnie statystyka zachorowań i będzie wytłumaczenie, że to przez otwarcie przedszkoli żeby nie było na wybory…
wyborca
1 maja 2020 12:29
Głosujcie na tego co zaprasza
Głosujcie na tego co zaprasza do URN to spłynie Wam miód,, ale z ga.i
Opiekunka medyczna
1 maja 2020 13:31
Wszystko przed nami okaże się
Wszystko przed nami okaże się po wyborach ile jest zachorowań w transmisji poziomej !? Zapewne będzie stan wyjatkowy a nasze życie przez lata 5 do 6 lat bardzo się zmieni !!!!
Ojciec
1 maja 2020 13:47
A ktoś z tych pesymistów
A ktoś z tych pesymistów widział chore dzieci na wirusa/….. Ogarnijcie się, zachować środki bezpieczeństwa i otwierać urzędy, przedszkola, szkoły….. Kiedyś trzeba. Czy tu piszą nauczyciele i nie chce się robić,…
J
1 maja 2020 14:49
A czy Ty wiesz, że dzieci
A czy Ty wiesz, że dzieci chorują bezobjawowo? To znaczy, że roznoszą wirusa i nikt o tym nie wie. Zakazy i nakazy są dla przedszkoli i żłobków łagodniejsze, niż na ulicy. Czyli nauczyciele, wg Ciebie nieroby, na front. Jeśli się uda, nie zachorują lub łagodnie. Jak się nie uda, to ciężka choroba albo do piachu. Znam życie szkolne i przedszkolne. Jestem pewien, że w wielu wypadkach dzieci tych rodziców, ktorzy placówki oświatowe traktują jako odpoczynek od własnego dziecka, a nie potrzebę wynikającą z zaangażowania w pracę. Pozdrawiam
Niania
1 maja 2020 14:49
Dzieci mniej chorują, ale też
Dzieci mniej chorują, ale też dłużej są nosicielami. Mogą zarazić Ciebie, dziadków którzy odbiorą dziecko z przedszkola itd itd. Więcej wyobraźni…
Inox
1 maja 2020 15:04
Większość komentujacych nawet
Większość komentujacych nawet ze zrozumieniem tekstu nie potrafi przeczytac. Jasno z niego wynika, że decyzja zapadnie w poniedziałek. Waszą pisanina nie ma na to kompletnie wpływu.
John
1 maja 2020 21:29
Wszyscy marudzą, a nikt nie
Wszyscy marudzą, a nikt nie pomyślał o dzieciach. Wyobraźcie sobie co będzie przeżywało 4-5 letnie dziecko w grupie z obcymi dziećmi, z obcą opiekunką która wygląda jak saper w stroju ochronnym. Takiemu dziecku nie wytłumaczysz o co chodzi. Uraz psychiczny murowany…
Bomba
1 maja 2020 22:26
Trochę ryzykowne to jest
Trochę ryzykowne to jest ponieważ dzieci więcej przenoszą aniżeli chorują i poczęstunek i opiekunki i rodziców,, dzieci szybko adaptacja się do nowych warunków masek się nie wystrasza, ale epidemia może się rozszalec
Paradox
2 maja 2020 00:07
Proszę zapoznać się z
Proszę zapoznać się z wytycznymi gisu, to jakaś paranoja, w każdym przedszkolu tymbardziej żlobku muszą być setki kompletów maseczek, rękawiczek i fartuchów dziennie…
Brak
2 maja 2020 00:11
Rozumiem, że jak dziecko
Rozumiem, że jak dziecko zachoruje to wszystkie 11 pozostałych dzieci z grupy wędruje na kwarantannę, ich rodzice także, opiekunki, miejsca pracy rodziców i wszystkie osoby mające kontakt z osobami podejrzewanymi o zachorowanie, itp.
wkurzona
2 maja 2020 09:13
Idiotyzm kompletny, a
Idiotyzm kompletny, a wypowiedzi kierownika oświaty na poziomie totalnego ignoranta!!! Bez maseczek pracownicy??? Niech sam się naraża, a nie skazuje pracowników placówek na możliwość zachorowania. Wszędzie zalecają nosić maski, by chronić siebie i innych, tylko nie w oświacie w Świeciu!!! Ludzie w żłobkach, przedszkolach czy szkołach – chociaż ich to obecnie nie dotyczy – też mają różne choroby, nie wszyscy mają po 25 lat Nie pierwszy raz ten człowiek dowodzi, gdzie tak naprawdę ma pracowników!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moloch
3 maja 2020 04:29
Jak tak czytam te wszystkie
Jak tak czytam te wszystkie Wasze komentarze to jestem pod wrażeniem ile gówna macie w głowie xD Dosłownie raka mózgu można dostać od czytania niektórych komentarzy xD Aż się cieszę, że będąc matką nie mam potrzeby opluwać się słownie z innymi matkami. Przecież oczywistym jest to, że każdy zrobi po swojemu co sam będzie uważał za stosowne i nikt nikomu nie przegada chodźby skały srały. Wnioski ze swoich woborów wyciągnie sobie każdy sam i konsekwencje. Każdy ma inną sytuację, zawsze da się niektóre rzeczy obejść, ale jakiegokolwiek rozwiązania nie wybierzecie sytuacja na tą chwilę i tak jest chujowa (że się tak wyrażę) i wszyscy jesteśmy narażeni w takim samym stopniu i nie da się przed tym w 100% obronić. Weźcie się wszystkie baby ogarnijcie, bo sobie tylko mózg zatruwacie tym wszystkim. Ja rozumiem, że my wszystkie kobiety mamy silne i niestety narwane charaktery, taka już nasza natura. Zajmicie się lepiej sobą, swoją karierą, bezpieczeństwem swoim i swoich najbliższych, bo zwariujecie i jeszcze ucierpią na tym inni. Jak ja bym miała sobie wpajać tyle gówna do głowy co Wy to bym już chyba w tym Waszym świeckim psychiatryku wylądowała dożywotnio.