Po tym, jak GDDKiA rozwiązała umowę z włoską spółką Impresa Pizzarotti na trzech odcinkach planowanej trasy ekspresowej S5, rozgrzebana inwestycja z miesiąca na miesiąc przedstawia coraz bardziej opłakany widok. Przede wszystkim trzeba zabezpieczyć skarpy i nasypy przed rozmywaniem, naprawić uszkodzone miejsca, nadzorować wykonane już sieci gazowe i wodno-kanalizacyjne oraz zapewnić ochronę mienia.
Chodzi o odcinki Nowe Marzy-Dworzysko, Dworzysko-Aleksandrowo i Białe Błota-Szubin.
REKLAMA
W bydgoskim oddziale GDDKiA 16 października otwarto koperty pięciu oferentów. Firmy zaproponowały od 23,8 do 41 mln zł. Tymczasem GDDKiA ma na ten cel w budżecie tylko 14,9 mln zł. Co dalej? Albo dołoży pieniędzy, albo unieważni przetarg i ogłosi kolejny. Tyle że to drugie rozwiązanie wcale nie daje gwarancji, że znajdą się tańsi wykonawcy.
Prace zabezpieczające mają być prowadzone do połowy marca. Drogowcy liczą, że po tym terminie uda się wyłonić wykonawców robót, który przejmą cały zakres prac po Włochach (otwarcie ofert zaplanowano na koniec listopada).
REKLAMA
Generalna dyrekcja dróg zapowiada, że trzy feralne odcinki trasy S5 będą gotowe do końca 2021 r. Czy wobec tego na początku 2022 r. pomkniemy wreszcie trasą S5 przez powiat świecki? Pewnie wszyscy kierowcy chcieliby w to w końcu uwierzyć.
A wystarczyło dołożyć Włochom
A wystarczyło dołożyć Włochom kasy którą i tak teraz GDKiA będzie musiała wydać na realizacje robót. Teraz nie dość że wszystko się przedłuży to i tak pójdzie więcej kasy niż to zaplanowano. Wszystkie kolejne kroki GDKiA w zapewnieniu zabezpieczenia i ciągłości budowy generują koszty. Np. nikt nie uwzględnia że koszty wypadków które się wydarzają a będzie ich więcej przez wydłużony czas budowy to też są zmarnowane pieniądze które można by zaoszczędzić. Gdyby się tak dobrze zastanowić to wcześniejsza decyzja o zerwaniu umowy nie była pod względem finansowym i czasowym najlepszym rozwiązaniem. Widać że urzędnikom na decyzyjnym szczeblu zabrakło delikatnie mówiąc zdrowo-rozsądkowego myślenia.
W 2022 to będzie dokładnie 10
W 2022 to będzie dokładnie 10 lat po Euro 2012 kiedy to Tusk obiecał tę trasę pomiędzy stadionami Wrocław-Poznań-Gdańsk . Może się w końcu uda.
PIS nie miało kasy i co
PIS nie miało kasy i co większe inwestycje powaliło by dociągnąć do wyborów..Teraz nowe rozdanie i za 4 lata będą się chwalić .
Na bombelki dają? Dają. To
Na bombelki dają? Dają. To brać i jeździć gównianą drogą i nie narzekać, że będzie jeździć po placku budowy 10 lat i ginąć w wypadkach. Najniższa oferta 23,8 mln, a GDDKiA ma na ten cel 15, kabaret. Czyli po raz kolejny zrobić gówno nie drogę, a potem niech się inni martwią.
Jak za wysokie to niech
Jak za wysokie to niech GDDKiA sobie sama wybuduje albo do PiSiorów leci po Pieniądze rozdają jak szalone może dostaną. Wóz albo przewóz.
CAŁA POLSKA ! To g*** o
CAŁA POLSKA ! To gówno o nazwie s5 trawą zarośnie.!
To platformersi wybrali
To platformersi wybrali pizzaroti na wykonanie S5 już wtedy były obawy o inwestycję i niską cenę jaką zaoferowali Włosi ale taka ich taktyka niska cena a potem żądania dopłaty późno też zabrali się do roboty
Platformersi wzięli Włochów
Platformersi wzięli Włochów gdyż oni lubią korupcję. 10 lat temu wg obietnic ryżego Donka mialy być wszystkie eski a co jest…
https://youtu.be/LrANBb_oa5o
https://youtu.be/LrANBb_oa5o
Jeszcze trochę to co zrobili
Jeszcze trochę to co zrobili wlozi będzie się nadawało do rozebrania i zacznie się budowaod nowa i wyjdzie 3 razy tyle niż mogło by wyjść taka polska skąpa zamiast zapłacić raz ile trzeba i mieć dobrą i szybko zrobiona drogę a tak kozy się tam będą wypaść a ludzie ginąć masakra
Mogli w przetargu zaoferować
Mogli w przetargu zaoferować wykonanie za realną cenę i nie byłoby problemu, ale chcieli być jak cwane Sebixy w czapkach z daszkiem i skosić konkurencję zaniżoną ceną w przetargu, a później oczekiwać milionów dopłaty.
A co tam jest do
A co tam jest do zabezpieczenia? Kto to przejmie w takim stanie, a później da na to gwarancję? Bez jaj. Dopłacą jeszcze do rozbiórki… Niech nasypy popłyną – będzie taniej.
Co ja wiem Włosi zrobili tyle
Co ja wiem Włosi zrobili tyle ile mieli pieniędzy na S5, kasy zabrakło to uciekli z Budowy.
Włosi mieli rację bo wszystko
Włosi mieli rację bo wszystko drożało, a wyrównać poniesionych kosztów nie chcieli, zatem zwinęli sprzęt i pojechali na inne budy. Jakos nie słychać o procesach wytoczonych Włochom. Chciwy dwa razy traci i my też.
Teraz malują ,odnawiają pasy
Teraz malują ,odnawiają pasy na s5 to znak że na pewno w najbiższych latach nie będą budować dalej tej trasy!
Włosi uciekli ponieważ
Włosi uciekli ponieważ przedłużał się termin przekazywania placu budowy przez GDBDIA i Wojewodę. Tak długi termin powodował wzrost kosztów budowy. I tu jest przyczyna że włosi zostawili inwestycję.
Co mi wiadomo to w całej
Co mi wiadomo to w całej Polsce na 10 odcinkach budów tras ekspresowych budowy są przerawne…………powód …….brak kasy w budżecie ! Niby ogłaszają następne przetargi i uniewarzniają. Oto taka polityka naszych rządzących.
Dapoxetina Ssri http:/
Dapoxetina Ssri http://viacialisns.com/# – Buy Cialis Viagra Diarrea Buy Cialis Over The Counter Amoxicillin