W trosce o sprawną obsługę mieszkańców oraz lepsze gospodarowanie czasem pracy burmistrza i jego zastępców, od września wprowadzamy nowe zasady przyjmowania interesantów w ramach tzw. dyżuru burmistrza - informuje Urząd Miejski w Świeciu.
Burmistrz oraz jego zastępcy będą przyjmować mieszkańców w każdy wtorek w godz. 12.00–16.00.
Na spotkanie należy wcześniej umówić się telefonicznie w sekretariacie urzędu pod nr telefonu 52 33 32 323, osobiście lub poprzez e-mail: sekretariat@swiecie.eu
Każdy z burmistrzów odpowiada za określone obszary działalności gminy.
W zależności od rodzaju sprawy rekomendujemy kontakt z osobą nadzorującą dany zakres. Zachęcamy także do wcześniejszego kontaktu z pracownikiem odpowiedniego wydziału lub referatu – często pozwala to szybciej i sprawniej zakończyć sprawę - czytamy w komunikacie świeckiego urzędu.
Podział kompetencji:
Krzysztof Kułakowski – burmistrz Świecia
- bezpieczeństwo publiczne, nadzór nad Strażą Miejską,
- zarządzanie kryzysowe, ochrona ludności, OSP,
- gospodarka mieszkaniowa, nadzór nad Referatem Mieszkaniowym,
- oświata – szkoły podstawowe, przedszkola, żłobki,
- kultura i sport – nadzór nad Centrum Kultury oraz Centrum Sportu i Rekreacji,
- czytelnictwo – nadzór nad pracą Miejskiej Biblioteki Publicznej.
Sławomir Siemaszko – I zastępca burmistrza
- inwestycje gminne, nadzór nad pracą Wydziału Inwestycyjnego,
- planowanie przestrzenne, dotacje na wymianę źródeł ciepła,
- tereny inwestycyjne i gospodarka majątkiem gminy,
- nadzór nad pracą Wydziału Budownictwa, Architektury, Geodezji i Gospodarki Gruntami,
- profilaktyka – Gminny Program Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- pomoc społeczna – działalność Ośrodka Pomocy Społecznej,
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami – Ośrodek Integracji i Rehabilitacji, Środowiskowy Dom Samopomocy.
Marta Karolczak – II zastępca burmistrza
- rolnictwo, ochrona środowiska, przestrzeń publiczna, decyzje środowiskowe,
- bieżące utrzymanie dróg, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenie, transport publiczny,
- gospodarka odpadami i wodno-ściekowa, mała retencja,
- promocja gminy i współpraca zagraniczna,
- sprawy Urzędu Stanu Cywilnego,
- zdrowie i nadzór nad Miejsko-Gminną Przychodnią.
Dodatkowo przypominamy, że od września w każdy czwartek w godz. 12.00–15.30 nie będzie możliwości osobistego załatwiania spraw w wydziałach urzędu. Ten czas przeznaczony będzie na prace biurowe związane z przygotowywaniem dokumentacji, co jest niezbędne do sprawnej obsługi mieszkańców w pozostałe dni tygodnia - podano w komunikacie.
Godziny pracy kasy, nie ulegają zmianie.