Niedługo ruszy przebudowa wiaduktu w Terespolu na trasie Świecie-Tuchola

W ubiegły piątek rozstrzygnięto przetarg na przebudowę wiaduktu w Terespolu na drodze wojewódzkiej nr 240 między Świeciem a Tucholą. Wybrano ofertę o ponad 5 mln zł wyższą od kwoty, jaką Wojewódzki Zarząd Dróg pierwotnie zarezerwował na tę inwestycję.

wiadukt-terespol

O planach przebudowy wiaduktu w Terespolu Pomorskim (gmina Świecie) informowaliśmy ponad miesiąc temu (patrz artykuł poniżej).

Kierowcy są coraz bardziej zirytowani utrudnieniami w ruchu. Powoduje je istniejące tam od kilkunastu miesięcy przewężenie. Ruch odbywa się jednym pasem i kieruje nim sygnalizacja świetlna, co powoduje korki na tej ruchliwej trasie.

- Utrudnienia trwają 1,5 roku i nic się nie dzieje. W tym czasie można było zbudować nowy wiadukt - denerwuje się Czytelnik.

W połowie czerwca otwarto oferty w przetargu na przebudowę wiaduktu, który znajduje się w ciągu zmodernizowanej już drogi nr 240 na trasie Świecie-Tuchola-Chojnice.

Najwyższa z nich, złożona przez firmę z Tczewa, opiewała na sumę 22,1 mln zł. Oferty czterech innych firm wahały się od 17,9 mln do ponad 20 mln zł. Najniższą cenę - 15,9 mln - zaoferowała firma z Bydgoszczy.

Tymczasem kwota, jaką zarezerwował na tę inwestycję Wojewódzki Zarząd Dróg w Bydgoszczy wynosi raptem 10,2 mln zł.

Zgodnie z nowymi zasadami przetargowymi odbyła się "dogrywka", w której mogli wziąć udział oferenci, którzy zaproponowali najniższe kwoty. Wzięły w niej udział dwie firmy: spółka z Gdańska zaproponowała 15,4 mln zł (pierwotnie 17,9 mln zł), a firma z Bydgoszczy 15,8 ml zł (w pierwszym podejściu 15,9 mln zł).

-  W piątek 22 lipca dokonaliśmy wyboru oferty najkorzystniejszej na przebudowę wiaduktu w Terespolu Pomorskim - informuje Michał Sitarek, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Bydgoszczy. -  Wybraliśmy ofertę firmy Marbro z Gdańska o wartości 15,4 mln zł. Jeśli nie pojawią się odwołania w ciągu najbliższego tygodnia, otworzy to drogę do podpisania umowy, a następnie przekazania placu budowy wykonawcy robót.

To oznacza, że samorząd województwa będzie musiał sporo dołożyć, ale ogłoszenie kolejnego przetargu raczej nie dawało gwarancji, że może być taniej przy obecnych cenach usług i materiałów budowlanych.

Prace zajmą około 15 miesięcy, ale nie wliczono w to przerwy zimowej (15 grudnia-15 marca), czyli faktycznie potrwają około 1,5 roku.

Nowy wiadukt będzie konstrukcją jednoprzęsłową o długości około 48 metrów. Na obiekcie o szerokości blisko 15 metrów, oprócz jezdni, zmieści się też ciąg pieszo-rowerowy, który połączy obydwa odcinki trasy rowerowej wybudowanej podczas modernizacji drogi wojewódzkiej nr 240 na odcinku Polski Konopat-Terespol Pomorski.

Wiadukt będzie wyposażony w odwodnienie, bariery i balustrady. Jego nośność wyniesie 40 ton. Prace będą objęte 7-letnią gwarancją.

Nie obejdzie się bez utrudnień w ruchu. Niedługo poinformujemy, jak będą przebiegały objazdy w trakcie przebudowy wiaduktu.

a.bartniak@extraswiecie.pl

Udostępnij

Wybrane dla Ciebie

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors