Jak podaje Nowy Szpital, w samej poradni ortopedycznej na wizytę nie stawiło się aż 28 pacjentów, 5 osób nie dotarło do poradni diabetologicznej i 2 do poradni chirurgicznej. Wizyt nie odwołano, więc nikt inny nie mógł skorzystać ze zwolnionego miejsca.
- Chcielibyśmy ograniczyć takie sytuacje, dlatego namawiamy pacjentów do korzystania z naszej centralnej rejestracji telefonicznej. Umówienie wizyty czy jej odwołanie nie wymaga przychodzenia do szpitala - mówi Przemysław Leśniewski, prezes Nowego Szpital w Świeciu.
Jak dodaje prezes, wystarczy, żeby pacjent zadzwonił do centralnej rejestracji na numer 41 240 0000 i poinformował, że nie może przyjść na umówioną wizytę.
- Pracownik call center anuluje wizytę i jeśli pacjent będzie sobie tego życzył, wyznaczy nowy termin - zapewnia Przemysław Leśniewski.
Telefoniczna rejestracja pracuje od poniedziałku do piątku od godz. 7.00 do 18.00. Pacjenci oczekujący na infolinii mogą skorzystać z opcji oddzwonienia. W tym przypadku pracownik call center automatycznie oddzwoni na numer, który wyświetli się w systemie.
Jak zapewnia Nowy Szpital, dwa dni przed wizytą, każdy pacjent, który wyraził zgodę otrzymuje SMS-a z przypomnieniem o planowanej wizycie oraz numerem telefonu, pod którym można odwołać wizytę lub zmienić jej termin.
Inną formą zarządzania swoimi wizytami jest system elektronicznej rejestracji dostępny na stronie internetowej: www.nowyszpital.pl.
- Do korzystania z systemu wystarczy profil zaufany. Na bieżąco terminy wizyty są aktualizowane w poradni podstawowej opieki zdrowotnej w Pruszczu oraz do poradni specjalistycznych w Świeciu: ginekologiczno-położniczej, chirurgicznej, urazowo-ortopedycznej, alergologicznej, chorób zakaźnych czy laryngologicznej - wylicza Marta Pióro, rzecznik Grupy Nowy Szpital.
W serwisie można zarezerwować wizytę, odwołać ją lub zmienić termin.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl