Jak już informowaliśmy, radni Koalicji Obywatelskiej przygotowali apel w sprawie remontu stacji kolejowej w Terespolu Pomorskim (gm. Świecie).
W swoim apelu w pierwszej kolejności zwracali uwagę na pilną potrzebę modernizacji samej stacji, na której panują fatalne warunki. Kolejna istotna kwestia to spowodowanie by zatrzymywały się tam pociągi dalekobieżne, które obecnie mają postój dopiero w Laskowicach.
Temat jest doskonale znany, dlatego w zasadzie obyło się bez dyskusji. Swoimi uwagami przez dłużą chwilę dzielił się tylko radny Dariusz Woźniak, którego nie trzeba dwa razy zachęcać do rozmowy na temat kolei.
- Teczki mam na ten temat - rozpoczął radny Naszego Świecia Razem. - Od lat na ten temat dyskutujemy. Poprzedni apel wiemy czym się skończył. Nie ma finansowania, ale dobrze że takie apele są. Z Terespola są już 32 połączenia. Oczywiście jak najbardziej jestem za tym, aby lobbować za zwiększeniem tej liczby, bo to tym bardziej uzasadni zwiększenie liczby połączeń komunikacji miejskiej. Samo wyremontowanie dworca oraz zwiększenie liczby połączeń za dużo nam nie da, jak nie będziemy mieli odpowiednie liczby autobusów do Świecia.
Przy okazji radny Woźniak zwrócił uwagę na plany modernizacji linii kolejowej Świecie-Terespol, o które także gmina Świecie powinna zadbać.
Apel przedłożony radzie przez Sebastiana Glazińskiego, przewodniczącego klubu radnych KO, poparli wszyscy radni biorący dział w sesji.
Dokument zostanie wysłany do:
1) Prezesa Rady Ministrów;
2) Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Obrony Narodowej;
3) Ministra Infrastruktury;
4) Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej;
5) Parlamentarzystów z Województwa Kujawsko-Pomorskiego;
6) Wojewody Kujawsko-Pomorskiego;
7) Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego;
8) Przewodniczącej Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego;
9) Przewodniczącego Komisji Polityki Regionalnej, Rozwoju Województwa i Infrastruktury Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego;
10) Prezesa Zarządu spółki Polskie Koleje Państwowe S.A. §3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej