Szymon Górski oraz jego bracia Michał i Piotr o rodzinnej firmie myśleli już od dawna. Teraz idea przybiera realny kształt. Już w lipcu na lokalnym rynku pojawi się piwo „Gruczniak" wyprodukowane specjalnie dla przedsiębiorców z Gruczna.
- Regionalne piwa produkowane przez niewielkie browary cieszą się wciąż rosnącym uznaniem piwoszy. Nic dziwnego, bo ich jakość niczym nie ustępuje światowym markom, czasem nawet ją przewyższając - tłumaczy Szymon Górski. - Marka „Gruczniak" dotyczy kilku produktów spożywczych, my jednak postanowiliśmy naszą działalność rozpocząć od piwa - tłumaczy przedsiębiorca.
REKLAMA
Szymon Górski, lider tego przedsięwzięcia, to człowiek wielu pasji i talentów: handlowiec, instruktor muzyki i chórzysta, a także podwójny magister sztuki.
- Okazuje się, że doświadczenia zdobyte na wielu polach mojej aktywności bardzo się teraz przydają. Przebicie się przez gąszcz wymagań prawnych, strategia promocji, a także graficzna oprawa towaru, to wielkie wyzwanie, ale dajemy radę – śmieje się Szymon Górski.
Wyprodukowano już pierwszą partię butelek ze złocistym napojem. Jeszcze nie do celów handlowych, ma wspierać promocję. Dobrze zaprojektowana naklejka jako główny motyw przedstawia gruczeński młyn z 1888 r.
Szymon Górski nie ukrywa, że oprócz strony biznesowej, najważniejsza dla niego jest promocja Gruczna i jego okolic.
- Nie wstydzę się określenia „moja mała ojczyzna". Tu chcę żyć, pracować i robić jak najwięcej pożytecznych rzeczy dla lokalnej społeczności - wyznaje.
Czy piwo z Gruczna przypadnie do gustu konsumentom? Przekonamy się latem / Fot. Marek Wojciekiewicz
Takie ideowe podejście do biznesu nie zwalnia jednak od twardego trzymania się zasad, dających gwarancję sukcesu.
- Dlatego do zaprojektowania naklejki i wykonania zdjęć promocyjnych zatrudniliśmy fachowców najwyższej klasy w tej dziedzinie - wyjaśnia Szymon Górski.
Nad stroną artystyczną czuwała też pani Elżbieta, mama braci Górskich, artysta plastyk. Dwie promocyjne butelki piwa „Gruczniak" trafiły niedawno do rąk Krzysztofa Kułakowskiego, burmistrza Świecia.
- To świetny pomysł, by dobrym produktem i świetnie działającą firmą promować region – mówi burmistrz.
Oficjalny debiut piwa „Gruczniak" odbędzie się 13 lipca podczas „Festynu pod dębem" w Grucznie, w parku przed remizą strażacką.
redakcja@extraswiecie.pl
BRAWO
Ciekaw jestem smaku.
BRAWO
Ciekaw jestem smaku.
Jak będzie to smak jak
Jak będzie to smak jak „zielony namysłów” to będę pił hektolitrami!
Bardzo mnie cieszy, że
Bardzo mnie cieszy, że powstają takie firmy. Oby im się wiodło!
Lokalne piwo dla lokalnej
Lokalne piwo dla lokalnej społeczności, a jaki browar rozlewa?