W sobotę 1 października na trasę Osie-Szlachta (linia nr 215 Laskowice Pomorskie - Czersk), wróciły pociągi. Od 27 czerwca obowiązywała tam zastępcza komunikacja autobusowa.
Przez trzy miesiące na 6-kilometrowym odcinku między Osiem a Tleniem trwały prace remontowe, których koszt wyniósł blisko 13 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły podkłady drewniane na strunobetonowe, do poprawy toru wykorzystano nowy tłuczeń, a w niektórych lokalizacjach wymieniono szyny.
Wymieniono także nawierzchnię na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Bydgoskiej i dwóch przejściach dla pieszych na ul. Wierzbowej i Topolowej w Tleniu.
Na moście kolejowym na Wdzie w Tleniu wyremontowano podpory, oczyszczono skarpy i wykonano nowe chodniki dla służb technicznych, a stalową konstrukcję obiektu zabezpieczono przed korozją. Przeprowadzono również prace naprawcze 5 wiaduktów kolejowych i 3 przepustów - informuje PKP PLK.
Dzięki temu pociągi pasażerskie na wyremontowanym odcinku pojadą szybciej - do 100 km/h (wcześniej maksymalnie 70 km/h), a towarowe do 60 km/h (wcześniej 40 km/h).
Jak informuje PKP PLK, ostatnia inwestycja i prace przeprowadzone na trasie Laskowice Pomorskie - Czersk w latach 2019-2021 (na odcinkach Czersk Świecki – Osie oraz Tleń – Śliwice), skróciły czas podróży o około 8 minut.
Usprawniony został także przewóz towarów do portów w Trójmieście (linia nr 215 zapewnia połączenie linii nr 201 Nowa Wieś Wielka - Gdynia Port z linią nr 131 Chorzów Batory - Tczew).
a.pudrzynski@extraswiecie.pl