Włosi zejdą z budowy trasy S5 jeśli nie dostaną dodatkowych 250 mln złotych!

Nie dość, że na odcinkach drogi ekspresowej budowanej przez firmę Impresa Pizzarotti już są największe opóźnienia, to wiele wskazuje na to, że będą one jeszcze większe.

s5-3_0

Od jednego z naszych Czytelników otrzymaliśmy informację, że włoska spółka rezygnuje z usług podwykonawców i zwalnia ludzi. Sprawdziliśmy. Istotnie, części firm współpracujących z Włochami już podziękowano, inne spodziewają się, że może to stać się lada dzień.
REKLAMA

Wprawdzie do połowy marca trwa przerwa zimowa i wykonawca realizuje tylko te prace, na które pozwala pogoda, ale kto wykonuje tak radykalne ruchy na niespełna miesiąc przed ponownym rozpoczęciem robót w pełnym zakresie? Tym bardziej, że tak trudno o fachowców w tej branży?

- Nie mam zamiaru oglądać się na Włochów. Roboty jest pełno – wzrusza ramionami jeden z podwykonawców.

O co chodzi? Zapytaliśmy o to Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

- Nie ingerujemy w wewnętrzne sprawy kadrowe wykonawcy. Do 15 marca trwa na budowie drogi ekspresowej tzw. przerwa zimowa, dlatego nie komentujemy zaawansowania obecnie prowadzonych prac. Wszelkie płatności ze strony zamawiającego, czyli GDDKiA wobec głównych wykonawców są realizowane w terminie – informuje wymijająco Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
REKLAMA

Rzecznik przyznaje jednak, że w czwartek odbyło się w Warszawie spotkanie z przedstawicielami włoskiego wykonawcy.

- Obecnie analizowane są wnioski przedstawione na spotkaniu przez obie strony – wyjaśnia rzecznik.

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, Impresa Pizzarotti postawiła warunek. Jeśli nie dojdzie do korekty kontraktu i firma nie dostanie dodatkowych 250 mln zł, to zejdzie z budowy S5.  

Włoska spółka buduje w naszym województwie dwa odcinki drogi ekspresowej. Obydwa w całości lub w większości znajdują się w powiecie świeckim: Nowe Marzy-Dworzysko (23 km) i Dworzysko-Aleksandrowo (22 km).
REKLAMA

Na pierwszym odcinku zaawansowanie prac pod koniec stycznia wynosiło tylko 22 proc, a na drugim 26 proc. i było zdecydowanie niższe niż na pozostałych odcinkach budowanych przez innych wykonawców.

GDDKiA podaje rok 2019 jako czas zakończenia prac na obydwu odcinkach przebiegających przez powiat świecki.

- Przyjmujemy ten termin, chociaż widzimy ryzyko terminowego zakończenia inwestycji – przyznaje Tomasz Okoński.

a.pudrzynski@extraswiecie.pl
REKLAMA

Otworzy się w nowym oknieOtworzy się w nowym oknie

Udostępnij

Wybrane dla Ciebie

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors